Benvinguts a la nostra zona de productes nàutics
Hi ha moltes maneres de contractar una assegurança però estàs segur de contractar els serveis i les cobertures que necessites?
Obtindràs el millor resultat?
Recorda que amb una elecció desencertada, ho pots pagar car, molt car!
No et compliquis la vida i confia en nosaltres.
Empreses i serveis nàutics:
Treballs Portuaris
Treballs Submarins
Drassanes i Escar
Clubs Nàutics Esportius
Empreses de manteniment i reparacions de motors i complements
Mestres d’aixa o fustes de ribera
Botiga de nàutica
Marines seques
Reparadors de Fibra
Instal·ladors d’electrònica naval
Escoles de navegació d’esbarjo
Constructors d’embarcacions, bucs i mega-iots
Fabricants i instal·ladors de pantalans
Empreses de lloguer d’embarcacions d’esbarjo amb tripulació
Operadors de marina
Instal·lacions nàutiques
Quan fem la verificació de les instal·lacions, cal especificar l’activitat principal i totes les secundàries, per tal d’atorgar cobertura, així com especificar les diferents situacions de risc de l’empresa.
Tanmateix, passat un temps prudencial, en funció de l’evolució de l’empresa, és necessari tornar-la a verificar, atès que les instal·lacions poden haver canviat , a l’igual que les existències, el mobiliari i la maquinària.
Recorda que les empreses són negocis amb vida i aquests canvien, i evolucionen segons les seves necessitats.
Responsabilitat Civil Nàutica Específica
Explotació o General
Patronal
Producte
Post-treballs
Defensa i fiances
Contaminació accidental
Creuada
Subsidiària
Béns confiats
Danys a bucs (fins i tot en navegació)
Operador de marina
Travel Lifts, grues, mariner ailways
Mediembiental per contaminació
Cotitzacions d’Activitats Nàutiques :
Empreses o botigues amb exposició de barques noves, d’ocasió, recanvi de peces i taller.
Treballs en construcció, restauració, pupil·latge, hissada i avarada, manteniment de barcos i d’embarcacions, amb treballs de mecànica, pintura, fusteria, electricitat, treballs de soldadura. Assistència a fires i exposicions referent a la seva activitat empresarial.
Utilització de grues plomes, travel Litfs.
Serveis de transport per la recollida i entrega de les embarcacions de clients, des del punt d’amarratge fins a les instal·lacions per la seva reparació.
TRANQUIL·LITAT, CONFIANÇA I SEGURETAT
ÉS EL QUE NECESSITES PER SENTIR-TE PROTEGIT
Activitats i treballs subaquàtics
Treballs d’hissada, col·locació d’estructures, col·locació i manteniment de boies i amarratges, dragats, reomplir dragats, rentat a pressió, col·locació de blocs i emissaris, treballs de soldadura i tall, operacions de reflotament d’embarcacions del fons marí, manteniment de ports, manteniment i reparació de conduccions d’aigua.
Reflexió sobre els capitals i les garanties.
Un cas típic de foc en un veler situat en un pantalà del club nàutic, automàticament queden afectades les embarcacions amarrades als laterals, de característiques semblants a la que s’ha iniciat el foc. Amb l’assegurança obligatòria que té un capital contractat de 96.000.-€ , en faríeu prou per cobrir les possibles conseqüències? …..Impossible.
Recordeu, el que no cobreix l’assegurança, ho cobriu vosaltres amb el vostre patrimoni.
Per això és important tenir un expert al vostre costat, a l’hora de contractar garanties i cobertures.
Cobertura de barques a tot risc
R.C obligatòria, R.C voluntària, defensa jurídica, reclamació de danys, cobertura d’efectes personals, avaria maquinària, accidents personals dels ocupants, despeses de salvament i rescat, despeses de remolcatge marítim, cobertura de danys per qualsevol causa externa, Impactes amb objectes fixos o flotants, Instal·lacions portuàries o amb altres embarcacions, Incendi, explosió, varada, embarrancada, enfonsament, fenòmens de la naturalesa, pirateria, actes vandàlics, robatori de l’embarcació i els seus accessoris.
També tenim possibilitat de cobrir les lones, tendals i fundes en cas de temporal, i ampliar la cobertura a tota la maquinària del vaixell.
Actualment podem assegurar:
Qualsevol tipus d’eslora i potència
De motor, de vela, catamarà, clàssic, neumàtiques, llanxes ràpides, velers de competició, motos d’aigua, neumàtiques, semirígides
Destinades a ús particular, comercial o charter, de lloguer
Que participin en regates nacionals o internacionals
Embarcacions amb antiguitat superior als 20 anys
Assegurances de Cascos
Assegurances de P&ItA
EL FUTUR, MILLOR SI EL PREPAREM JUNTS
Remoció de restes
Reemborsament de les despeses de reflota, balisa i remoure una embarcació enfonsada o embarrancada.
Es disposa d’un capital específic pactat a la pòlissa i l’import contractat va en funció de l’eslora.
Alguns ports esportius, exigeixen aquesta cobertura als seus amarristes o clients.
En el supòsit d’una embarcació amarrada al port, amb una via d’aigua i aquesta s’enfonsa. És responsabilitat de l’armador salvaguardar-la, impedint el seu deteriorament, i que pugui provocar danys a les altres embarcacions amarrades, o que pugui obstaculitzar la circulació del port.
En una pòlissa a tot risc, el capital de remoció , en cas de pèrdua total, pot restar del capital total assegurat.
En una pòlissa a tercers àmplia, té un capital propi i no afecta al valor de la liquidació.
Alguna entitat asseguradora ofereix un primer risc, opció molt encertada , en la contractació del Tot Risc.
Si l’armador no té contractada aquesta cobertura totes les despeses que provoqui el seu reflotament, aniran a la seva costa o a càrrec del seu patrimoni particular.
Clàusules Angleses Nàutiques (Institute Yatch Clauses)
Dins el condicionat de les Clàusules Angleses, queda inclòs tot el que no està exclòs específicament.
Tenen cobertures més àmplies que les espanyoles, donen cobertura fins a velocitats de 17 nusos, però si tenen més potència de l’estipulada es pot acordar i derogar.
Les clàusules angleses són les mateixes per a totes del companyies asseguradores, i les clàusules espanyoles són específiques per a cada entitat, podent variar molt entre elles.
Com assegurar una embarcació o veler
Triem un veler com embarcació més sofisticada pel que fa a les característiques.
Cal contractar sempre que sigui possible la cobertura de Clàusules Angleses, atès que dóna més cobertura en relació amb els components de la nau. Com són, màstils, aparells fixes, arboradura, velers…
Capital assegurat o valor de l’embarcacióo, en el cas que aquesta no sigui nova.
Hi ha tres maneres de calcular quin seria el capital:
Valor de nou
És el preu de compra de nou, incloent tots els accessoris extres que hi hem instal.lat.
Valor de mercat
És el valor del veler, segons el seu estat d’ús, conservació i dels accessoris instal.lats, que es pagaria en el mercat d’ocasió.
No és correcte assegurar-lo pel valor de la factura, atès que aquesta no correspon amb el seu valor, normalment es compra per sota el seu valor de mercat, provocant una infraassegurança.
Valor pactat o convingut
Tal com diem, un capital pactat entre l’armador i l’entitat asseguradora.
En un supòsit sinistre, no s’aplicarà la regla proporcional per infraassegurança, atès que té un valor acordat.
El valor total serà la suma del valor del casc, dels motors, de les veles, dels accessoris instal.lats i dels efectes personals.
És la millor opció, mai tindrà problemas d’infraassegurança.
ELS PRODUCTES PERSONALITZATS APORTEN FACTORS D’ÈXIT
Cobertures especials
Embarcacions de lloguer amb o sense patró, incloent la garantia de la nau.
Pòlisses dissenyades especialment per MEGA-IOTS
Motos d’aigua WaveRunner i Jet Ski, tant de particulars com destinades a lloguer.
Prototips de competició, regates mundials com la Copa Amèrica.
Embarcacions en construcció, reconstrucció, d’època, de rem, llaguts.
Defensa jurídica específica.
L’assegurança obligatòria cobreix les despeses de la defensa en cas de sinistre, però en el supòsit que hàgim de reclamar per alguna causa i no estigui coberta en pòlissa, com ho fem? Per això és molt convenient contractar un paquet de Protecció Jurídica Nàutica, a on tindrem assegurada la reclamació dels danys que ens ocasionin terceres persones, bé per treballs mal executats, de transports, de manteniment, per l’impacte de col·lisió del nostre veí de pantalà o fondeig, pels danys elèctrics ocasionats per les torres de subministrament situades al moll del club nàutic i altres.
Amb aquesta cobertura pots anar fins i tot contra la teva pròpia companyia asseguradora, en el supòsit de discrepàncies en la valoració d’un sinistre.
ESTAREM AL TEU COSTAT QUAN TINGUIS UN PROBLEMA
SEMPRE QUE ENS NECESSITIS
Pavelló Espanyol o Estranger.
El canvi de bandera d’una embarcació amb pavelló espanyol a un d’estranger, cada dia és més freqüent, com pot ser passar-la a Bèlgica o a Holanda, atès que aquest països disposen d’una normativa marina més flexible, amb menys obligacions per complir, reduint així les càrregues econòmiques. (ITB, títol navegació).
Responsabilitat Civil de l’Armador o Assegurança de P&I
Cobertura de protecció i indemnització de l’armador, davant de possibles reclamacions de tercers, tant d’un vaixell comercial com d’un de particular, en el supòsit que els seus clients patissin algun dany de tipus personal.
Varia segons zona de navegació: Mediterrani, Atlàntic i Cantàbric. Litoral espanyol, aigües CEE o resta del món.
Amb possibilitat de contractar límits fins a 100.000.000.-€, i amb tripulació nacional o estrangera.
És una cobertura destinada principalment a cobrir pòlisses de clients de iots, velers, catamarans, embarcacions d’ús comercial. Cobertura molt idònia, atès que els límits indemnitzatoris de les embarcacions són molt baixos i insuficients.
Cobertures per a vaixells
Amb garanties de pèrdua total i abandonament, avaries particulars per varada, embarrancada, enfonsament, incendi, explosió de calderes, màquines de motor, fins i tot per gel o cop de mar. Reclamació a tercers per abordatge a bucs, o objectes fixos o flotants, fins i tot sense contacte directe. El salvament amb les seves despeses i possibilitat d’ampliació a “condicions angleses”
eT PROPOSEM ANALITZAR ELS TEUS CONTRACTES I ACTUALITZAR-LOs
Responsabilitat Civil Mediambiental per contaminació
Des del 2010, la llei obliga a les empreses a contractar una garantia per complir amb la responsabilitat mediambiental.
“Qui contamina paga”
Amb cobertures i qüestionaris específics per tallers mecànics, estacions de servei portuaris i dipòsits subterranis, aigües brutes o residuals…
Les cobertures són:
Cost de Reparació primària, compensatòria i complementària. Comprèn les accions preses per restituir el medi ambient i el seu estat bàsic.
Cost de prevenció , davant d’una amenaça imminent de dany mediambiental, s’adopten mesures de prevenció per impedir que es produeixin.
Cost d’ Evitació, ja produït el dany, s’ adopten les mesures més adients per impedir danys majors.
Cost de Neteja, sanejament del terra, de les aigües superficials o subterrànies, així com la retirada de residus .
Costes derivades del transport, desplaçament de les càrregues contaminants a centres d’eliminació de residus.
Responsabilitat Civil per a planxes de Windsurf i E-Foil
Podem cobrir la Responsabilitat Civil de les planxes de Windsurf i E-Foil, tant de monitor com de particulars.
Tanmateix també podem assegurar els accidents dels usuaris.
Aqüicultura
Cria de peixos , plantes o mol·luscs marins, tant per l’aigua dolça com salada.
Estudi específic de cobertura, segons les necessitats i característiques de cada situació de risc.
Des de 1984 la producció aqüícola es va incrementant anualment en una mitja aproximada d’un 10%, la carn de vedella en un 3% i la pesca en un 1,6%.
L’aqüicultura avui dia produeix més d’una quarta part de la pesca total mundial, d’aquí la seva importància com a empre
ARA JA SAPS AMB QUI CONFIAR LES TEVES PÒLISSES
Escriu-nos!